Welkom!

Het aantal kinderen met een autisme spectrumstoornis neemt toe.

De voorzieningen houden geen gelijke tred, waardoor meer en meer kinderen geen plaats in het onderwijs kunnen vinden, niet de zorg krijgen die ze nodig hebben.

Dat is een zorgelijke ontwikkeling.

Ook al wordt er van alles gedaan en georganiseerd, het is niet genoeg.

Er zijn te veel regels, te veel formulieren, en te veel mensen die ten koste van de gezinnen een mooie boterham verdienen.

Dit blog ben ik gestart om goede en minder goede ontwikkelingen onder de aandacht te brengen van iedereen die zich maar voor het onderwerp wil interesseren.

Heb je vragen, stel ze gerust.

Omdat ik in Nijmegen woon heb ik besloten me vooral te concentreren op het gebied in en rond Nijmegen.
Maar de nationale politiek zal ongetwijfeld een duidelijke plaats krijgen.
Zij moeten immers besluiten wat er allemaal anders kan en mag, hoeveel geld er voor wordt uitgetrokken en wie het allemaal betreft.

Ouders van autistische kinderen, en autistische volwassenen, en allen die bij hen betrokken zijn zouden beter moeten worden gehoord.

Ik hoop dat dit blog een bijdrage kan leveren.

0 reacties:

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!